Nieuwe artikelen

Verschillen bij het opstellen van een arbeidscontract

Het bezitten van een goedlopend bedrijf is fijn, maar het kan zijn dat al het werk je te veel wordt. In dit geval is het de hoogste tijd om personeel aan te gaan nemen. Maar om dit te doen moet er eerst een arbeidscontract worden opgesteld, waarin bepaalde afspraken worden gemaakt over het dienstverband. Er bestaan echter meerdere soorten contracten, die net voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Hieronder lees je meer over deze verschillen.

Tijdelijke en vaste contracten

Het eerste verschil kan worden gemaakt bij de duur van de indienstneming. Hierin wordt er een verschil gemaakt tussen een tijdelijk en een vast contract. Een tijdelijk contract loopt maar voor een bepaalde tijd, waarna het automatisch eindigt. Deze kun je ook meestal niet opzeggen voordat de duur van het contract erop zit. Een vast contract loopt af wanneer je zelf ontslag neemt of wanneer de werkgever het contract beëindigt. Tijdens de loopduur van je contract heb je zelf wel de mogelijkheid om ontslag te nemen.

Mondelinge en schriftelijke contracten

Het is niet verplicht om je contract uit te laten schrijven, maar dit heeft meestal wel de voorkeur. Hierdoor kunnen er geen onduidelijkheden ontstaan over je rechten en je plichten. Het voordeel van een mondeling contract is dat het sneller is gemaakt dan een schriftelijk contract, waarbij alle haken en ogen moeten worden uitgeschreven. Het is tegenwoordig ook mogelijk om digitaal een schriftelijk arbeidscontract in te vullen. Zo kunnen ook Whatsapp berichten gelden als bewijs voor een overeenkomst.

Verschillen bij het opstellen van een arbeidscontract

https://bundel.nl/arbeidscontract/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Grotemarktberaad.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Snel en betrouwbaar: De kunst van efficiënte bezorging

Bezorging is een essentieel onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Of het nu gaat om boodschappen, kleding, elektronica of andere goederen, we vertrouwen op bezorgdiensten om ons leven gemakkelijker te maken. Maar wat maakt een bezorgdienst snel en betrouwbaar? In dit blogartikel zullen we kijken naar de kunst van efficiënte bezorging en hoe dit kan bijdragen aan een positieve klantervaring.   Snelheid Snelheid is een van de belangrijkste aspecten van een goede bezorgdienst. Tegenwoordig verwachten consumenten dat hun bestellingen binnen enkele dagen of zelfs dezelfde dag worden geleverd. Dit vereist een goed georganiseerde logistiek en een efficiënt bezorgproces. Een bezorgdienst die snel kan leveren, kan klanten tevreden stellen en een concurrentievoordeel behalen.   De locatie Een belangrijke factor die bijdraagt aan de snelheid van bezorging is de locatie van de distributiecentra. Het is ideaal om distributiecentra op strategische locaties te hebben, dicht bij belangrijke stedelijke gebieden en verkeersknooppunten. Dit vermindert

Gepubliceerd door Grotemarkt beraad.nl