Nieuwe artikelen

Het nieuwe werken en de laatste ontwikkelingen voor kantoorruimte

Wellicht heeft u al weleens gehoord van het nieuwe werken. Veel bedrijven zijn al begonnen om deze nieuwe manier van arbeidsproductiviteit te onderzoeken en toe te passen. In het kort komt het erop neer dat de werkomgeving van een medewerker kan worden geoptimaliseerd met zo weinig mogelijk afleiding. Wanneer een medewerker uit zijn concentratie wordt gehaald blijkt in de praktijk dat deze veel tijd nodig heeft om weer het werk te continueren. De arbeidsproductiviteit kan sterk worden verbeterd indien medewerkers zo min mogelijk worden afgeleid door andere medewerkers tijdens hun werkzaamheden. Elke vorm van afleiding zorgt ervoor dat iemand langer over zijn werk doet. Maar wat betekent dit dan voor de werkruimte zelf?

Flexibele kantoorruimte en werkplek onafhankelijk

Wanneer we de ideale kantoorruimte bekijken dan is deze dusdanig ingericht zodat de medewerker zo min mogelijk afleiding heeft. Dit is niet altijd optimaal in te richten in bestaande kantoorunits en dus zijn er veel bedrijven die hier een andere invulling aan geven. Kantoorverzamelgebouwen als Franklin business center voor Kantoorruimte Duiven geven hier al een invulling aan. Als bedrijf kun je hier kantoorunits huren die voor 1 of 2 medewerkers zijn ingericht en geven alle privacy die noodzakelijk is om ongestoord te kunnen werken. Bedrijven in de regio die nu een kantoor hebben waar alle medewerkers op een open kantoorruimte werken kunnen er nu voor kiezen om met veel meer privacy effectiever te werken.

Thuiswerken of flexibele werkplekken

Er zijn ook momenteel veel flexibele werkplekken te huur in bedrijfsverzamelgebouwen in grote steden maar deze voldoen zeer zeker niet aan het principe voor het nieuwe werken. Ook hier is veel afleiding aanwezig en dus zal er niet echt productief gewerkt kunnen worden. Het thuiswerken is dan een betere optie maar hier zijn vaak niet alle faciliteiten voorhanden en niet iedereen heeft een geschikte thuiswerkplek. Ook is afleiding van de huisgenoten vaak een storende factor en bovendien kunnen hier verder geen zakelijke contacten worden ontvangen.

https://www.franklinbusinesscenter.nl/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Grotemarktberaad.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Werken op een plek die bij je past

Waarom de locatie van je kantoor zo belangrijk is  Waar je kantoor staat, zegt veel over je organisatie. Het bepaalt niet alleen hoe makkelijk collega’s en klanten je weten te vinden, maar ook hoe een doorsnee werkdag voelt. Sta je ’s ochtends in de file, of stap je zo uit de trein en loop je een levendige stad in? Zit je in een inspirerende omgeving met voorzieningen om de hoek, of juist op een plek waar vooral veel reistijd aan voorafgaat? De keuze voor je kantoorlocatie heeft meer invloed dan je misschien denkt.  Veel organisaties zoeken daarom bewust naar een kantoor dat goed aansluit bij hun fase van groei, hun cultuur én hun praktische wensen. Daarbij komen steden als Utrecht en Amsterdam al snel in beeld. Beide steden zijn uitstekend bereikbaar, hebben een grote aantrekkingskracht op talent en bieden een dynamische omgeving waar ondernemen en samenwerken bijna vanzelf gaan.  De

Gepubliceerd door Grotemarkt beraad.nl