Elk bedrijf met een bezorgdheid over efficiënte en kosteneffectieve oplossingen voor telecommunicatie is waarschijnlijk op de hoogte gebracht dat Voice over Internet Protocol (VoIP) -telefoonsystemen de beste keuze zijn in de hedendaagse internetgestuurde samenleving. Zo goed als iedereen op het eerste gezicht kan zien, lijkt het erop dat VoIP-diensten veel, zo niet alle primaire communicatie-eisen beantwoorden die bedrijven van telefoonsystemen verlangen.
De beste zakelijke voordelen van een VOIP-telefoonsysteemHet blijkt dat er veel potentiële voordelen zijn bij het overschakelen naar een VoIP-telefoonsysteem. Laten we eens kijken naar enkele manieren waarop deze verandering kan leiden tot lagere investeringen in kosten en tijd terwijl de productiviteit wordt verhoogd. VoIP-systemen verlagen kosten, verbeteren het tijdmanagement en vergroten de productiviteit 1. Lage kosten per gesprekAls onderdeel van de naam doet vermoeden, gebruikt een VoIP-telefoonsysteem internetprotocol om te bellen. In plaats van telefoonlijnen te gebruiken, worden alle communicatiegegevens in pakketten omgezet en via het IP-netwerk verzonden. Het IP-netwerk dat uw bedrijf gebruikt, kan uw internetverbinding, een directe IP-verbinding met uw telefoondienstverlener of een combinatie van beide zijn. Het belangrijkste onderdeel van de IP-verbinding is dat de Quality of Service (QoS) van het netwerk van uw telefoonserviceprovider naar uw kantoornetwerk gegarandeerd is. Merk op dat als u internet gebruikt om verbinding te maken met uw telefoondienstverlener, QoS niet mogelijk is. Het plaatsen van oproepen via traditionele telefoonlijnen betekent dat een lijn wordt opgenomen door de twee bellers die het gebruiken om te communiceren. Aangezien er slechts zoveel lijnen kunnen worden geïnstalleerd, zijn gesprekken over vaste lijnen, vooral als ze over lange afstanden gaan, duur. Maar het gebruik van internet om gespreksgegevens door te sturen, omzeilt dit probleem, waardoor binnenlandse en interlokale gesprekken over het algemeen goedkoper worden. Bedrijven die Mobiel VoIP gebruiken, krijgen vaak de mogelijkheid om binnenlandse en binnenlandse interlokale gesprekken gratis te voeren. Als het telefoonnummer dat is gekozen voor het bedrijf zich bijvoorbeeld in de Verenigde Staten bevindt, staan providers vaak gratis alle oproepen binnen de “onderste 48” in de Verenigde Staten toe.
2. ServicemobiliteitAls uw bedrijf onderweg is, kunnen VoIP-services een enorm voordeel voor u zijn omdat zij u overal zullen volgen. Op een traditioneel telefoonsysteem krijgt een lijn die naar een huis of bedrijf loopt, een eigen telefoonnummer toegewezen. Elke beweging die plaatsvindt, wordt een proef om de juiste codes of toetsen te onthouden die u op uw telefoon kunt bellen. Er kan dan veel tijd verspild worden door contact op te nemen met telefoonmaatschappijen om diensten en telefoonnummers over te zetten naar nieuwe locaties. Met een VoIP-telefoonsysteem is dit allemaal geëlimineerd. Er zijn geen fysieke beperkingen. U hebt de vrijheid om te bewegen zoals uw bedrijf vereist, zonder extra stress.
3. Veelzijdigheid van functiesMet behulp van VoIP-telefoonsystemen kunt u multi-tasken met de meest technisch onderlegde apparaten, zodat u de meest productieve die u kunt zijn. Stel dat u binnen een wachtrij in gesprek bent. Terwijl u aan het wachten bent, kunt u uw benadering van door u gemiste clientoproepen strategisch opstellen terwijl u voicemail-naar-tekst-transcripties leest die rechtstreeks naar uw e-mailinbox worden verzonden. In een ander geval kunt u eenvoudig berichten en voicemail doorsturen. Als u een belangrijk bericht in een voicemail ontvangt, kunt u die voicemail doorsturen naar drie andere mensen met één muisklik. Deze en nog veel meer handige functies zijn beschikbaar met VoIP-telefoonsystemen. En omdat de service altijd met u meegaat, kunnen de functies die u nuttig vindt eenvoudig worden toegevoegd of afgetrokken. Kortom, VoIP-telefoonsystemen groeien mee met uw bedrijf.
4. Eenvoudige telefonische vergaderingenDe functies die zojuist genoemd zijn, zijn niet alles dat gemakkelijk gemaakt wordt door VoIP. Aangezien alle gesprekken een geconvergeerd gegevensnetwerk gebruiken in plaats van speciale telefoonlijnen, wordt het maken en deelnemen aan telefonische vergaderingen veel eenvoudiger. Het is mogelijk deel te nemen aan telefonische vergaderingen als uw bedrijf een traditioneel telefoonsysteem gebruikt, maar wat u zult vinden, is dat u moet betalen voor een extra service om meerdere bellers te hosten voor een conferentie. Deze services zijn native voor veel VoIP-telefoonsystemen. In plaats van te betalen voor iets extra’s, kunt u profiteren van de mogelijkheid om conferentiegesprekken te voeren als een extra voordeel voor de service waar u al voor betaalt. Niet alleen dat, maar VoIP-diensten maken videoconferenties ook veel gemakkelijker. Natuurlijk zijn dit soort conferenties meestal speciale gevallen, maar face-to-face interactie met collega’s en klanten, terwijl zakenmensen niet op kantoor zijn, veel handiger met VoIP-telefoonsystemen. |
https://www.speakup.nl/diensten/speakup-mobiel/ |