Nieuwe artikelen

Waar moet je op letten bij het huren van een garagebox?

Het heeft een tijdje geduurd maar je hebt eindelijk een beslissing genomen. Je bent op zoek naar een opslagruimte om spullen op te bergen. Waarbij het huren van garageboxen de oplossing lijkt te zijn. Maar tijdens het zoeken loop je tegen veel problemen aan. U wilt bijvoorbeeld uw spullen in de buurt opslaan. Zodat u tijd en verzending bespaart. Hoe ruim moet een garagebox zijn? En welke spullen van hoeveel waarde ga je opslaan? Want die dure TV is andere koek dan de oude caféfiets.

1. De grootte van de garagebox

Kies je voor een garagebox bij een lokale aanbieder dan is het veelal mogelijk om te kiezen tussen verschillende groottes. Heb je genoeg aan 30 dozen opslag? Of heb je de ruimte van een vrijstaand huis nodig? Bedenk goed wat er opgeslagen moet worden in de garagebox en op welke manier. Vierkante dozen nemen minder ruimte in beslag dan losse spullen. Hoe groter de ruimte in vierkante meters, hoe voordeliger het vaak ook wordt. Kies daarom ook gauw voor comfort dan voor besparing.

2. Veiligheid van de spullen

Veiligheid is erg belangrijk, ongeacht de spullen welke in de gehuurde garagebox worden opgeslagen. Het laatste wat u wilt doen, is besparen op kwaliteit van de box. Of zelfs de beveiliging. Hoewel vaak alleen aan diefstal wordt gedacht als er gepraat wordt over beveiliging, is het belangrijk om de luchtvochtigheid ook niet te vergeten. Wanneer het regent of zelfs stormt buiten, wil je niet dat er water naar binnen lekt. Vooral niet met duur (elektronische) apparatuur. Hetzelfde geldt voor brandveiligheid. Kortom, vraag altijd door als er gepraat wordt over beveiliging. De elektronische beveiliging ziet er hip uit, maar je wilt ook robuuste bescherming.

3. Financiën

Kijk niet blindelings naar het euroteken op de website. Controleer altijd goed de betalingsvoorwaarden bij de verkeerde. Of er bijvoorbeeld kosten verbonden zijn aan het vroegtijdig beëindigen van de huurovereenkomst. En controleer nogmaals alle voorwaarden om te zien of er kleine regels zijn, waar je als huurder niet mee akkoord wilt gaan. Dat betekent dat de aangeboden prijs per formaat, niet altijd de totaalprijs is. Zo kan je ook denken aan verlichtingskosten, gasrekeningen, extra sloten of andere zaken. Als er gekeken wordt naar de verzekering van de spullen, is uw inboedel niet altijd verzekerd via uw eigen opstalverzekering. Informeer altijd uw verzekeringsmaatschappij over nieuw gehuurde opslagruimte.

4. Openingstijden van de garagebox

Het is nu duidelijk hoeveel opslagruimte u huurt. Aan welke veiligheidsvoorwaarden moet worden voldaan. En welke kosten hieraan verbonden tijd. Dan is het nu tijd om na te denken over flexibiliteit. U wilt een duidelijk beeld van de bereikbaarheid van uw garagebox en uw spullen. Verhuist u van Deventer naar Zutphen, dan heeft u een korte tijd geen toegang nodig tot bepaalde spullen. Dan wil je lokaal een garagebox in Zutphen huren, waar je zelfstandig toegang hebt. Als het spullen zijn dat je de komende maanden, of zelfs jaren misschien niet hoeft te bezoeken, zijn de openingstijden minder belangrijk. Als u echter een online winkel heeft die regelmatig aangevuld moet worden, of waar de voorraad extern wordt opgeslagen, wilt u altijd toegang hebben om ‘nee-verkoop’ te voorkomen. Zorg er dus voor dat u uw ruimte in een gebouw, onafhankelijk afsluit.

https://storage-share.nl/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Grotemarktberaad.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Grip op sleutelbeheer: beperk risico’s en verbeter de controle

Hoewel digitale toegangssystemen terrein winnen, blijven fysieke sleutels binnen veel organisaties van groot belang. Denk aan sleutels voor gebouwen, voertuigen, opslaglocaties of technische ruimtes. Toch blijkt in de praktijk dat het beheer ervan vaak onvoldoende geregeld is. Verlies, onduidelijke verantwoordelijkheden en ongewenste toegang zijn reële risico’s. Hoe organiseer je sleutelbeheer op een slimme en veilige manier?De sleutel ligt in het verbeteren en stroomlijnen van het proces. Steeds meer organisaties kiezen voor geavanceerde en geautomatiseerde systemen. Zo pak je het aan: 1. Verzamel alle sleutelgegevens Een solide sleutelbeheer begint met inzicht. Breng in kaart welke sleutels in omloop zijn, wie ze gebruikt en voor welke doeleinden. Vergeet hierbij externe gebruikers zoals leveranciers of tijdelijk personeel niet. Een centrale registratie maakt verdere optimalisatie mogelijk. 2. Leg sleuteltransacties vast Zonder registratie ontbreekt overzicht. Noteer wie wanneer welke sleutel ontvangt en waarom. Een digitaal registratiesysteem biedt hierbij duidelijke voordelen: het is sneller, nauwkeuriger en

Gepubliceerd door Grotemarkt beraad.nl