Nieuwe artikelen

Het gebruik van led schermen voor buitenreclame

Tegenwoordig worden er steeds meer led schermen voor buitenreclame gemaakt. Vroeger bestond de techniek nog niet om een heel groot beeldscherm te maken dus toen was de buiten reclame allemaal statisch en van analoge vorm. Meestal waren het posters en deze werden dan verlicht door een lamp zodat deze ’s nachts ook zichtbaar was. Een mooi voorbeeld daarvan zijn de led reclamemasten die langs de snelweg staan. Deze werden vroeger met lijm op de borden geplakt. Later zijn ze overgegaan op een soort kunststof dat ze met elastieken over het bord spannen zodat er minder arbeidskosten zijn om de reclame te plaatsen.

Rond 2010 kwam er een mogelijkheid om dit te digitaliseren. Mondjesmaat zag je dat de led reclamemasten werden gebouwd. Met name omdat deze led schermen toen nog erg duur waren ging dat niet zo snel. Nu zie je er steeds meer verschijnen.

Het grote voordeel van deze lichtreclame is dat je dus niet meer fysiek naar het led scherm of de led reclamemast toe moet. JE kan op afstand de content veranderen wat extreem veel arbeidskosten scheelt. Een ander voordeel van dit type led schermen is dat er dus meerdere adverteerders op 1 led scherm kunnen worden vertoont.

Het gebruik van led schermen voor buitenreclame

Een tussen oplossing tussen de analoge en digitale buitenreclame is nog het prisma scherm geweest. Dit waren de driehoekige stroken die konden draaien waardoor je dus 3 adverteerders tegelijk kon hebben. Je zag hier echter de strepen vaak tussen en ze gingen vaak kapot. Ook moest je nog steeds fysiek de content aanpassen.

De buitenreclame heeft zo een enorme vlucht genomen omdat het veel makkelijker te vertonen is. Dit geld ook bijvoorbeeld voor de reclames rond het voetbalveld. Dit is nu ook meestal led boarding geworden. Ook hier kunnen meerdere adverteerders snel na elkaar worden vertoont en is het zelfs mogelijk om per wedstrijd reclames te vertonen. In het verleden was dit echt niet mogelijk en moest je voor een heel seizoen adverteren en werd er een bord gemaakt.

Een mooi voorbeeld van een leverancier van led schermen voor buitenreclame is leddisplayexpert BV te Breda. Zij leveren professionele led reclameborden en led schermen voor adverteren of voor bij evenementen.

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Grotemarktberaad.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Metro adverteren: bereik dagelijks duizenden forenzen onderweg

Iedere dag reizen duizenden mensen met de metro. Van studenten en toeristen tot forenzen die dagelijks dezelfde route afleggen. Tijdens die reis besteden reizigers veel tijd aan wachten: op het perron, in de wagon of bij een overstap. Precies daar ligt een kans voor ondernemers. Metro adverteren maakt slim gebruik van die momenten van aandacht en biedt een unieke manier om zichtbaar te zijn voor een groot en gevarieerd publiek. Forenzen: een trouw en terugkerend publiek Het grootste voordeel van metro adverteren is de herhaling. Forenzen reizen vaak vijf dagen per week dezelfde route. Dat betekent dat ze steeds opnieuw in aanraking komen met dezelfde reclame-uitingen. Een poster, billboard of digitaal scherm wordt daardoor meerdere keren gezien, wat de herkenning versterkt en de boodschap krachtiger maakt. Voor ondernemers die hun merk willen opbouwen of een specifieke boodschap onder de aandacht willen brengen, is dit een waardevol voordeel. Herhaling zorgt immers

Gepubliceerd door Grotemarkt beraad.nl