Grotemarkt beraad
Image default
Zakelijke dienstverlening

Animaties slim gebruiken: emotie

Animaties slim gebruiken: emotie

Een goede animatie van een animatiestudio is kort, bondig en helder. In maximaal anderhalve minuut leg je iets haarfijn uit. Een geweldige animatie zorgt ook voor een emotionele connectie. Het geeft de kijker een positief gevoel over jouw merk.

Emotie is ook te gebruiken wanneer je te maken hebt met een professioneel product. Sterker nog, juist in deze gevallen is enige emotie hoognodig om te voorkomen dat je animatie hopeloos saai is. Wees gerust: je kunt best subtiel te werk gaan.

Gezichtsuitdrukkingen

Maak een herkenbaar personage, met wie de kijker zich verwant voelt. Als je die eerste klik hebt, kun je al met heel simpele gezichtsuitdrukkingen emoties overbrengen.

Uitvergroten

Met animatie kun je specifieke dingen uitvergroten. Emoties helpen je kijker de essentiële onderdelen onthouden.

Kleur en emotie

Ook met kleur kun je veel bereiken. Primaire en secundaire kleuren zijn aantrekkelijk. Sommige kleuren hebben betekenis: blauw staat voor zakelijkheid en degelijkheid, maar ook voor kou. Rood daarentegen duidt op passie, gevaar of op warmte. En als iets duurzaam is, gebruik je groen.

 Je kunt ook kiezen voor een eemvoudig kleurenschema met één opvallende accentkleur. Die laatste gebruik je om ergens de nadruk op te leggen.

Het oproepen van emotie is niet moeilijk, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Daarom werken bij animatiestudio Donker Media niet alleen animatoren aan jouw project, maar ook uitermate deskundige communicatiespecialisten.

Wil je meer weten over hoe je animaties met emotie kunt laten maken? Maak een afspraak voor een kennismaking.

Gerelateerde artikelen

Verras uw zakelijke partners met een bijzondere vergaderlocatie op de Veluwe

Alles wat je moet weten over melkrobots

Wat voor vloer kies jij?